torsdag den 10. marts 2011

Mave problemer og -uro.

Denne er faktisk lidt større. Kommer nok primært til at handle om syre-ubalancen vi alle går rundt med i maven.

Kuren :

  • Ingefær. Det er et vidundermiddel til alt med maven. Frisk ingefær sliced med kogende vand på. Ingefærte. Og spis også nogle stykker hvidløg. 
  • Urtete. Drik urte-te, fx Universal-te, eller Syre/Base-te der er the bomb. 
  • Spis ikke kød og mælkeprodukter, hvidt brød, da de er meget hårde for maven at processe. Hold dig til friske grønsager og frugt. 
  • Drik ikke kaffe, der er total syre-bombe, ka-pow. 
  • Pas på med chili og andet stærkt, der godt kan være hårdt for maven. 

I maven er der et syre/base niveau der skal "vedligeholdes". 
 De maveproblemer næsten alle har i dag, skyldes for meget syre i kroppen og maven. Syre fra sukker, kaffe, hvidt brød, alkohol, kød, mælkeprodukter, rygning, etc. Stress giver maveproblemer. Alle disse er syre-dannende i maven. Fx de fleste grønsager og frugt, urte, etc. er base-dannende.


Vores maver i dag er også under massivt pres. Alle sygdomme, fra min erfaring fysiske såvel som psykiske, starter mest i maven. That's level 1 of the disease. Så lyt til maven, følg dens signaler, og pas den ordenlig. Hold balancen.

Hvis det er tit du har maveuro, sure opstød, hikke, etc., går du højst sandsynlig rundt med for meget syre i maven og kroppen. Spis flere grønsager og frugt, drik masser af urte-te og drop kaffen. Hvis du endelig skal have kaffe, så drop mælk og sukker, og tag den sort.

Jeg har det tit, når jeg har været på en ordenlig druk-tur, at jeg kan mærke uroen i maven grundet al syren fra alkoholen. Så tager jeg en kop lækker, god urte-te, og jeg får det prrragtfuldt !

I håbet om et bedre helbred

Husfar

Ingen kommentarer:

Send en kommentar